Ovaj tjedan projekcije filmova Martinca, Jukića i Basova i dva tematska predavanja Joška Jerončića Uvod u teoriju audiovizualnih medija
U sklopu edukativnih programa Kino kluba Split ovaj tjedan moći ćete prisustvovati prvom u nizu događanju diskurzivnog formata U kvadrat 08. 10. 2020 u 20h u Kino klubu Split (Dom mladih, ulica slobode 28), kroz koji će se održati kratko upoznavanje s aktualnim djelovanjem i poviješću kluba, te prikazati selekcija filmova.
Selekcija obuhvaća filmove iz povijesti Kino kluba, recentnu produkciju, te filmove iz čitavog svijeta koji su snimani u nezavisnoj produkciji. Ovaj četvrtak prikazat će se Monolog o Splitu (1961/62) Ivana Martinca, Med i mliko (2016) Marka Jukića, te tri filma ruskog redatelja Mikhaila Basova: Izvan autofokusa (2016), Slobodni pokreti (2012) i Ples plastične boce po stepenicama (2018). Uz projekciju filmova Mikhaila Basova prikazat će se i video intervju s autorom koji će voditi Zlatko Galić.
Program je besplatan i otvoren za javnost, ali je zbog ograničenog broja mjesta potrebna prijava putem obrasca.
Ivan Martinac:
Monolog o Splitu (1967.) 7’25’’
Marko Jukić:
Med i mliko (2016.) 25’
Mikhail Basov:
Out of Autofocus (2016.) 2’04’’
Free Movements (2012.) 5’55’’
A Plastic Bottle’s Stair Dance (2018.) 5’20’’
+ video razgovor sa autorom
O filmovima:
Martinčev Monolog o Splitu, prema mnogima je remek-djelo i spada među autorove najčišće radove u idejnom i estetskom smislu. U svega sedam minuta Martinac ritmičkim izmjenama savršeno komponiranih kadrova svakodnevnih prizora grada, sažima sav kontrast lakoće postojanja, prolaska vremena i neminovne smrti. U filmu Med i Mliko prikazuje se sparno ljeto u Splitu. Žele radi na balotaškom terenu, gdje prodaje osvježavajuća pića i pivo. Živi sam s bakom, koja dane uglavnom provodi na kauču, gledajući TV. Njegova dva najbolja prijatelja, Andro i Dino, besposličare natežući se oko životno-filozofskih tema. U video radu Izvan autofokusa propust u funkciji autofokusa postaje umjetnička tehnika. Galebovi koji se kreću nad morem prelaze kroz prostor statičnog kadra, ulazeći i izlazeći iz njega, dok se kamera trudi pronaći točku fokusa – i uspijeva nekoliko kratkih trenutaka. Na horizontu samo su galebovi, njihove refleksije i ribarska mreža. Jedan od galebova uhvaćen je u fokusu i zatvoren u njegovu čarobnu zamku mora pronaći svoj izlaz. U video radu Slobodni pokreti sjeme brijestova, koje u proljeće pokriva ulice, izvodi svoj ples savijajući se prema slučaju i volji vjetra. No, jedno sjeme ne želi biti gost na ovom balu i pleše protiv svih fizičkih zakona. Ples plastične boce po stepenicama prikazuje plastičnu bocu koja izvodi igru po stepenicama , skačući gore-dolje, otkucavajući divlje ritmove poput Broadway plesača. Na prvi pogled čini se da je boca jednostavno razbacana naletima vjetra. No kako se ples intenzivira, postaje sve očiglednije da se boca buni protiv vjetra, a ne da ga slijedi.
———
U petak 09.10. i 10.10. 2020 s početkom u 20h također u prostorijama kluba održat će se javna tematska predavanja Joška Jerončića Uvod u teoriju audiovizualnih medija.
Joško Jerončić studirao je na Akademiji dramskih umjetnosti u Zagrebu gdje već tijekom studija radio kao asistent redatelja starijim kolegama koji svoje radove ostvaruju preko Dramskog programa RTV-a Zagreb. Početkom devedesetih radi kao redatelj na neovisnoj TV Marjan nakon čega prelazi na HTV – studio Split gdje sljedeće dvije godine radi u informativnom programu. Surađivao je s inozemnom televizijskom agencijom APTV, da bi sredinom devedesetih počeo raditi kao redatelj Trećeg programa Hrvatske televizije. Kao redatelj realizira emisiju „Sinovi oluja“ nakon čega počinje raditi kao voditelj filmskog programa u Multimedijalnom kulturnom centru Split. Od 1997. godine radi kao koordinator Međunarodnog festivala novog filma i videa u Splitu, a od 2001. do 2012. predavač je na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu iz kolegija Filmska izražajna sredstva, Uvod u Povijest filma i Umjetnički film i video. Viši je predavač na privatnoj visokoj školi TV akademiji „Jadran“. Snimio je dva dokumentarna filma i nekoliko namjenskih, te pokrenuo projekte dokumentarnog – igrane forme u neovisnoj produkciji. Trenutno je na funkciji ravnatelja MKC-a Split.
Program je besplatan i otvoren za javnost ali je zbog ograničenog broja mjesta potrebna prijava putem obrasca.
Rad Kino kluba Split podržavaju Hrvatski audiovizualni centar, Grad Split i Zaklada Kultura nova. Koordinator diskurzivnog programa i selektor je Zlatko Galić.