U petak 06.12. u 20:30 u projekcijskoj sali Kino kluba Split možete prisustvovati retrospektivnoj prezentaciji eksperimenatlnih filmova kanadskog autora Pierre-Luc Vaillancourta, medijskog provokatora i konceptualnog začetnika ambiciozne filmske platforme “Cinéma Abattoir” koja je u neomilenijskom periodu prve dekade ovog stoljeća fiktivno okupljala niz mladih autora (uz nekoliko neizbježnih ali i osjetno demarkiranih iskusnih autoriteta). Prezentaciju materijala produkcijski i distribucijski vezanih uz“Cinéma Abattoir” fenomen Kino Klub Split organizirao je tijekom rujna prošle godine, a ovom prilikom Pierre Luc-Vaillancourta predstavljamo radovima realiziranim u ovoj dekadi, nakon formalnog prekida s konceptualnim prezentacijskim radom. U “Short(s) Petting” predprogramu pod nazivom “Blending Perspectives” i s početkom u 19:15 (powered by web-oriented group “AGITATE:21C”) ovoga puta možete pogledati recentne kratke eksperimentalne filmove koje potpisuju João Leal, Kent Tate, Lisa Birke, Justin Brown, Wheeler Winston Dixon, Sarmistha Talukdar, Maria Korporal, Ian Gibbins, Takayuki Yoshida i Jon Jost. Tekst koji slijedi prvobitno je na webu Kino Kluba Split plasiran 14.09.2018. prigodom najave projekcija iz ciklusa “Cinéma Abattoir”.
PIERRE LUC-VAILLANCOURT – NO SLEEP TILL PUSSY
Pierre-Luc Vaillancourtov tranzitni opus kodiran je potrebom za dekonstrukcijom podsvjesnog libidinalnog sadržaja u ranim ekperimentalnim filmovima (npr. Hansel et Gretel; 2004) reliziranim bez budžeta u gerilskim klaustrofobičnim studijskim uvjetima (simbolizam pećine) na koje su se nadovezali radovi transmisivnog karaktera (prenos subliminalnih poriva u širem prirodnom okružju – simbolizam šume) poput La nuit obscure (Tamna noć; 2011). Recentniji radovi kao što su Ruins Rider (Vladar ruševina; 2017) ili Hypnagogia (2018) primarno su definirani autorovom potrebom za primjenom praksi eksperimenalne filmske arheologije fenomena (cit) “ruševnog naslijeđa na rubovima poznatih nam svjetova”. Vizualna interpetacija kompleksnih hipnagoških halucinacija (varijabilno osobno iskustvo vezano uz izmjenu svijesti u procesu organske adaptacije sna) definira toponimsko – projektnu dimenziju produkcije (Ruins Rider sniman je u Crnoj Gori). Vaillancourtovi pouzdani suradnici su kompozitor Jon Claude Bieschke alias Limbs Wandered Alone (https://www.facebook.com/limbswanderedalone/) i redatelj/kompozitor Marc Hurtado poznat kao (uz brata Érica) osnivač avangardne umjetničke grupe Étant Donnés, te po povremenim kolaboracijama s izvođačima kao što su Genesis P-Orridge, Alan Vega, Michael Gira i Lydia Lunch. Paralelno s naznačenim konceptom koji implementira posljednjih nekoliko godina Pierre-Luc Vaillancourt zamrznuo je distribucijsko – prezenterski Cinéma Abattoir projekt, te se aktivirao kao djelatnik Instituta za istraživačku kinematografiju (ICPCE – L`institut pour la coordination et la propagation des cinemas exploratories) u Montrealu specijaliziran za rasparčavanje (slobodnija interpetacija engleskog termina diffusion) različitih avangardnih sineatskih uradaka (raspoznatljiv pod “podetiketom” Vertigo and Ruins). Atipične kinematografske prakse uspješno je prezentirao na širem kanadskom teritoriju kao i u inozemstvu, a sudjelovao je i u koncipiranju i plasmanu DVD-ova i knjiga vezanih uz underground umjetnost. Navedeni Institut za istraživačku kinematografiju (http://www.icpce.org/) utemeljen je na spekulaciji o konceptu eksperimentalnog filma kao ishodišnoj točki kinematografije općenito, zahvaljujući čemu se, te na osnovu ustrajnog opetovanja temeljnih tehničkih postulata, filmska avangarda presudno nametnula i kao relavantna činjenica unutar sveukupnog ustroja suvremene kulturne proizvodnje (Vaillancourt ističe moto: “we support any form of marginal experimentation and exploration in film”). Kompleksni motivi izgubljenih civilizacija utemeljeni na vizualnom aspektiranju suvremenih dosega kognitivne znanosti vjerojatno će predstavljati središnji orijentir budućeg Vaillancourtovog filmskog angažmana, o čemu svjedoče i njegove aktualne prezentacijske aktivnosti.
KINO KLUB SPLIT
PROJEKCIJSKA VEČER 06.12.2019.
20:30
MAIN PROGRAM:
PIERRE-LUC VAILLANCOURT
SET LISTA:
La Nuit Obscure (2011)
Phantom Limbs (2015)
Ruins Rider (2017)
Hypnagogia (2018)
Force Vitale (2018)
UKUPNO TRAJANJE PROGRAMA: 96:20
19:15
SHORT(S) PETTING
BLENDING PERSPECTIVES
(POWERED BY AGITATE 21:C WEB-ORIENTED GROUP)
- João Leal – Where Am I (Portugal; 2017) 05:40
- Kent Tate – Velocity (Canada; 2017) 04:22
- Lisa Birke – The Knits (Canada; 2017) 10:00
- Justin Brown – Any Place But Here (USA; 2018) 05:10
- Wheeler Winston Dixon – Sisyphus (USA; 2019) 02:30
- Sarmistha Talukdar – H O M E (India/USA; 2018) 18:12
- Maria Korporal – Dust Thou Art (Netherlands; 2017) 03:32
- Ian Gibbins – A Captain’s (Australia; 2019) 05:29
- Takayuki Yoshida – Touch Stone (Japan; 2017) 10:23
- Jon Jost – MT Baker (USA; 2019) 04:56
UKUPNO TRAJANJE PROGRAMA: 70:14
Projekcije petkom u Kino klubu Split edukativnog su karaktera, namijenjene članovima i ostalim zainteresiranima, ulaz je besplatan, svi su dobrodošli…
Za Kino klub Split:
Darko Duilo
…