Edukativni programi

Različiti edukativni programi KKS-a odvijaju se kroz čitavu godinu pod zajedničkim nazivom Škola KKS-a i sadrže niz aktivnosti: osnovne radionice snimanja, montaže, svjetla i zvuka; širok spektar teorijskih predavanja koja pokrivaju osnove audiovizualnog stvaralaštva, set predavanja koji se bavi poviješću i politikama i praksama amatera, predavanja o suvremenim praksama u audiovizualnim umjetnostima i načinima njihove prezentacije, ali i predavanja o participaciji u radu i upravljanju udruge. Uz osnovne radionice organizira se i set specijaliziranih praktičnih radionica koje polaznike usmjeravaju u različite metode stvaranja i produkcije (npr. pripremanje projekata, radionice produkcije, scenarija, autorskog filma, dokumentarnog filma). Povremeno se organiziraju i tematski masterclassovi, autorske večeri istaknutih i progresivnih autora/ica i programskih cjelina. Nedavno je pokrenut i novi edukativni projekt Mala škola medijske kulture namjenjen nastavnicima s ciljem podizanja medijske pismenosti, te se uspostavlja i djelovanje Kinolaba – u koje uz osnovno cjelogodišnje djelovanje u području analogne (filmske) fotografije i interdisciplinarnih područja, spadaju svi godišnji pilot projekti, eksperimentalni i/ili jednokratni programi. Prijave na programske aktivnosti i termini održavanja redovito se objavljuju na stranici kluba, putem medija i posredstvom društvenih mreža.  Ukoliko vas zanima više informacija, možete poslati upit na produkcija@kinoklubsplit.hr ili se javiti na 091 896 58 60 (Sunčica).

Trenutno su otvorene prijave na iduće programe:

U KVADRAT (program se održava svakog četvrtka od 20h – 22h)

Radionica snimanja i vizualnog pripovjedanja

  • Voditelj: Boris Poljak

Kroz radionicu se obrađuju iduće tematske cjeline: uvod i prezentacija radionice; osnovne tehničke karakteristike kamere i osnove snimanja; analogni i digitalni zapis; formati; problematika rasvjete na filmu; upoznavanje s rasvjetnim tijelima i dodatnom opremom; vježbe; kreativno oblikovanje ideja i snimanja na terenu.

Boris Poljak
rođen je 1959. godine u Splitu, gdje je završio gimnaziju i studirao pravo. U Kino klubu Split od 1978. sudjeluje u realizaciji desetak neprofesionalni filmova kao snimatelj ili autor. Od 1988. profesionalno se bavi filmom. Kao direktor fotografije snima preko pedeset kratkometražnih (dokumentarnih i eksperimentalnih) filmova te tri dugometražna igrana filma i nekoliko dugometražnih dokumentarnih filmova. U svojstvu redatelja snima sedam filmova od kojih su tri u koautorstvu s Damirom Čučićem. Dugogodišnji je član Kino kluba Split i Hrvatskog filmskog saveza. Voditelj je mnogih snimateljskih radionica (Medijska škola „Ante Peterlić“, Kino klub Split itd.) Nagrađen je brojnim nagradama na domaćim i međunarodnim festivalima, od kojih su najznačajnije nagrade u Nyonu i Karlovym Varyma i Oberhausenu. Živi i radi u Splitu.

Radionica montaže

  • Voditelj: Dragan Đokić

Kroz radionicu se obrađuju iduće oblasti: kratka povijest filmske montaže, osnovni stilski postupci filmske montaže, osnove rada u nelinearnim programima za filmsku i video montažu, pojedinačni rad polaznika u odabranim programskim paketima, montiranje scena, kreativno oblikovanje filma/videa, postprodukcija, osnovna obrada slike (color correction), osnovna obrada zvuka i glazbe, eksportiranje i formati.

Dragan Đokić rođen je 1983. godine u Splitu. 2003. godine se profesionalno počinje baviti snimanjem i montažom. 2012. godine pod mentorstvom prof. Simona Bogojevića Naratha diplomirao je na preddiplomskom studiju Filma i Videa na splitskoj Umjetničkoj akademiji (UMAS). Tamo je 2017. godine i magistrirao animaciju na diplomskom studiju Filma, medijske umjetnosti i animacije (mentorstvo prof. Marko Meštrović i prof. Veljko Popović). Iza njega je 15togodišnje radno iskustvo na brojnim tv, filmskim, multimedijalnim, komercijalnim i umjetničkim projektima gdje je najčešće radio kao montažer, animator i režiser.

Radionica produkcije

  • Voditelj: Tibor Keser

Na trodnevnoj radionici polaznici se upoznaju s ulogom producenta, ali i produkcijske kuće kroz čitav proces realizacije filma: od inicijalne ideje, tijekom razvoja projekta, snimanja i post-produkcije pa do plasmana i promocije na različitim prikazivačkim platformama odnosno distribucije. Fokus radionice je usmjeren na produkciju nezavisnih filmova, dokumentarnih i igranih.

Tibor Keser (1981)  je producent koji živi i radi u Zagrebu. Dosad je sudjelovao u nastanku mnogih nagrađivanih filmova svih duljina, oblika i rodova – igrani, dokumentarni, eksperimentalni, hibridni, TV serijali, komercijalni i muzički video. Završio je Ekonomski fakultet u Zagrebu kao i Akademiju dramske umjetnosti. Od 2014. surađuje s Restartom (www.restarted.hr) kao producent i izvršni producent na brojnim projektima. Koproducirao je brojne nagrađivane filmove diljem regije. Uključen je u profesionalne mreže poput Sarajevo Talent Campusa, Eurodoca, Berlinale Talents, Jihlava Emerging Producers te EAVE – European Audiovisual Entrepreneurs čiji je bio stipendist 2019. godine. Član je Kino kluba Split, Hrvatskog društva filmskih djelatnika te je član uprave Hrvatske udruge producenata. 2019. godine je osnovao KOMPOT fokusirajući se na jedinstvene priče etabliranih autora iz Hrvatske i regije koji hibridnim ili inovativnim pristupom žele doseći međunarodnu publiku.

Radionica rasvjete

  • Voditelj: Jure Cukar

Kroz radionicu obrađuju se kroz teorijske i praktične nastavne aktivnosti: 1) Teorija: Osnove o struji, rasvjetnim tijelima i zaštiti na radu. Praktični dio: Rad sa kabelima 2) Teorija: Upoznavanje sa rasvjetom kojom raspolaže KKS (detaljnije o pojedinim rasvjetnim tijelima). Praktični dio: Rukovanje rasvjetnim tijelima, stativima i dodatnom opremom. 3) Teorija: Osnovna svjetlosna pozicija i rad sa svjetlomjerom. Praktični dio: Polaznici sami postavljaju rasvjetu u OSP i koriste se svjetlomjerom. 4) Teorija: Upoznavanje sa hijerarhijom na filmskom setu. Praktični dio: Polaznici u grupama po troje realiziraju svoje ideje kroz rasvjetu i fotografiju, te snimaju kratke vježbe s naglaskom na rasvjetu.

Jurica Cukar završio preddiplomski studij Umjetničke akademije u Splitu, film i video 2009.- 2012. Aktivni član u Kino Klubu Split od 2008. Magistrirao je filmsko i video snimanje pri
Akademiji Dramskih umjetnosti u Zagrebu. Radi kao majstor rasvjete i asistent kamere na mnogim komercijalnim i umjetničkim projektima. Predavač na radionici rasvjete u sklopu
filmske škole. Poznavatelj je tehničkih aspekata rasvjete i opreme za snimanje, dobar organizator, timski radnik, poznavatelj rada na računalu. Djeluje u Splitu i Zagrebu.

Radionica zvuka

  • Voditelj: Tonči Baktotin (Sensoria)

Radionica se sastoji od teorijskih predavanja i praktičnih vježbi, a kroz radionicu se obrađuju iduće oblasti: teorija/osnove zvuka, mikrofoni, osnove snimanja i reprodukcije, formati, problematika zvuka u dokumentarnom i igranom filmu, uvod u oblikovanje zvuka, vježbe snimanja i oblikovanja zvuka na postojećim materijalima i stvaranje novih predložaka za buduću uporabu. Radionica se izvodi u suradnji s organizacijom Sensoria.

Tonči Bakotin rođen je 1973. godine u Splitu i hrvatski je glazbenik u području elektronske glazbe. Završio preddiplomski studij filma i videa na Umjetničkoj akademiji u Splitu i oblikovanje zvuka u Rotterdamu. Niz godina radio kao predavač glazbeno-tonske tehnologije (Rotterdam, Singapur, Bangkok, Ljubljana).  Komponirao glazbu za kazalište i performanse u sklopu kolektiva Zidar Betonsky i Fraktal Falus Teatar. Objavio elektronsku glazbu u SAD i Francuskoj pod aliasom Ruzina Frankulin.

Alternacije

  • Voditelji: Rino Efendić

Seminar Alternacije aktivnost je Kinolaba koja se sastoji od tri cjeline, analogON – predavanja na temu analogne fotografije u kontekstu pokretne slike i filmske povijesti i s mogućnošću praktičnog rada u laboratoriju kluba; videoBIT – predavanja o  razvoju digitalnih tehnologija i pionirima video umjetnosti, te set praktičnih vježbi kroz radionički program Paper movie(s) inspiriran idejama Branka Vučičevića. Seminar se odvija u neformalnom okruženju, s redovnim terminom petkom u 17h, a otvoren je za članove i zainteresirane građane koji se mogu prijaviti kroz čitavu godinu.

Rino Efendić autor je brojnih izložbi fotografija, uličnih akcija, zvučnih instalacija… Izlagao na preko deset samostalnih te na nizu skupnih izložbi. Uz to je i organizator i predavač na više javnih filmskih i obrazovnih programa (Likovna kultura za građane prema predavanjima Radovana Ivančevića, Mala škola fotografije, Godina dana filma – Biblioteka Šižgorić Šibenik). Bio je dugogodišnji profesor fotografije u Školi likovnih umjetnosti, i suosnivač je udruge KVART.

Mala škola medijske kulture

Mala škola medijske kulture kao izvaninstitucionalni obrazovni program namjenjen nastavnicima i profesorima srednjih i osnovnih škola iz hrvatskog jezika i likovne kulture, a provodi se kroz nekoliko međusobno povezanih predavanja i radionica okupljajući stručnjake i polaznike koji  osim teorijskih predavanja, savladavaju i kako praktično raditi kratka audiovizualna djela: filmove i animirane filmove s mladima i djecom. Predavanja se održavaju iz područja Teorije audiovizualnih medija (Joško Jerončić), Povijesti i analize filma (Dora Baras), Snimanja (Boris Poljak), Animacije i montaže (Natko Stipaničev), Metodologije rada u nastavi (Ivana Rupić). Škola se održava jednom godišnje u jesenjem terminu  u prostorijama kluba,  te na terenu po potrebi, a raspored se detaljno dogovara s polaznicima.

Diskurzivni programi

Diskurzivni programi obuhvaćaju teorijska predavanja, autorske večeri, masterclassove i gostovanja. Kroz program teorijskih predavanja polaznici imaju priliku poslušati predavanja kao što su Teorija audiovizualnih medija (Joško Jerončić), Filmska tehnika (Ante Verzotti), Kamera (Boris Poljak),  Scenarij (Jurica Pavičić), Dokumentarni film (Tonći Gaćina), Politike i prakse amatera i produkcija kinoklubova (Vedran Šuvar), Umjetnički film u kontekstu kinoklubova (Sunčica Fradelić),  Suvremene prakse u audiovizualnim medijima (Ana Peraica), te niz gostovanja Tanje Vrvilo i predavanja Ane Grgić. Predavanja iz navedenih oblasti održavaju se jednom godišnje u dva termina i otvorena su za javnost. Uz njih, klub organizira niz jednokratnih programa kroz koje prezentira različite autore, audiovizualna djela ili tematske cjeline. U osmišljavanje programa uključeni su članovi kluba, te se program oblikuje prema aktualnim potrebama i mogućnostima.

Međunarodne i specijalizirane radionice

Svake godine klub organizira nekoliko međunarodnih i specijaliziranih radionica istaknutih stručnjaka iz područja audiovizualnih umjetnosti. U zadnje tri godine redovito su se održavale radionica “Od skripta do kamere” Pilar Palomero, radionica filmske kritike i analize Jonathana Rosenbauma, radionica filmske kritike Jean-Michel Frodona u online formatu,  online radionica kinematografije Freda Kelemena, radionica scenarija Kinge Keszthelyi. Od specijaliziranih programa održavale su se radionica dokumentarnog filma Tonća Gaćine, radionica hibridnog filma Igora Bezinovića, eksperimentalnog filma Borisa Poljaka, video spotova Rina Barbira i Milana Latkovića, te autorskog filma Sunčice Fadelić. U osmišljavanju programskih aktivnosti sudjeluju članovi kluba, te se programi prilagođavaju aktualnim potrebama i financijskim mogućnostima. Nedavno su uvedene prakse online programa koje se planiraju u budućnosti nastaviti kao nadopuna postojećih aktivnosti.

Kalendar događanja