U prestižnom španjolskom Centru za suvremenu kulturu u Barceloni – CCCB-u bit će prikazana selekcija filmova iz arhiva Kino kluba Split 24. Siječnja u 19.30h u Auditoriumu.
U program su uvršteni reprezentativni radovi značajnih autora Kino kluba Split. Članovi kluba od samih su početaka u praksama amatera prepoznali mogućnost za slobodno autorsko istraživanje i izražavanje. KKS dio je društvenog fenomena kinoklubova mahom osnivanih nakon drugog svjetskog rata na području bivše Jugoslavije, a autori proistekli iz tradicije splitskog kinokluba, s Ivanom Martincem kao začetnikom autorskog pristupa, svojim su djelovanjem doprinijeli jačanju i širenju avangardnog filma 60-ih, 70-ih godina prošlog stoljeća, kao i pojavi međunarodno poznatog filmskog pokreta Crnog vala.
Filmove je odabrala selektorica Mariana Hristova, bugarska kritičarka koja je u ljeto 2016. bila polaznica međunarodne radionice 5C namjenjenje mladim filmskim kritičarima, a čije su splitsko izdanje organizirale udruge Balkanski Kulturni Krug i Kino klub Split.
U opisu selektiranih filmova, između ostaloga, stoji: „Martinac i ostali kolege iz ‘zlatnog doba’ kluba, kao što su Ranko Kursar i Lordan Zafranović, snimili su mala istraživanja grada i njegovih stanovnika, dok je drugi značajni autor iz te skupine Ante Verzotti, prirodno okruženje iskoristio kao inspiraciju za apstraktne uzorke i pokrete ritmičke montaže“.
Prikazati će se sljedeći digitalizirani filmovi: Mrtvi dan, Ivan Martinac, 1965; L’abandon, Vjekoslav Nakić, 1967; Bageri proždiru zemlju, Martin Crvelin, 1967; Caffe Manon, Ranko Kursar, 1967 Koncert, Lordan Zafranović, 1965; Florescencije, Ante Verzotti, 1967;Tango de la muerte, Branko Karabatić, 1981; Zrcalo, Luka Bezić, 1987; Usta puna vode, Žarko Batinović, 1989; Ovdje smo posve sami, Petar Fradelić, 1987
Kino klub Split: the roots of the Yugoslavian avant-garde movement | Xcèntric