Filmska radionica Kino-I: politizacija osobnog + personaliziranje političkog s Travisom i Erin Wilkerson
17.01.2023
U sklopu međunarodnog programa Mind the Image/Pazi na sliku najavljujemo i pozivamo sve zainteresirane da se prijave na filmsku radionicu Kino-I: politiziranje osobnog + personaliziranje političkog s Travisom i Erin Wilkerson.
Radionica će se održati u Kino klubu Split (Dom mladih, Ulica slobode 28) od 17. do 22. veljače. Prijave za radionicu traju do 10. veljače putem online obrasca. Nakon petodnevnog programa, sudionici će nastaviti raditi na vlastitim projektima do kraja svibnja, kada će producirani filmovi biti javno predstavljeni. Uvod u radionicu održat će se 17. veljače u 19 sati. Raspored će biti definiran zajedno s odabranim sudionicima.
Prethodno iskustvo je poželjno, ali nije nužno. Za konzultacije i radionicu primamo i prijave filmaša u završnoj fazi produkcije.
Kotizacija iznosi 20 eura. Radionica će se održavati na engleskom jeziku.
Povijesno gledano, osobno snimanje filmova teži odmaku od političkog. Kada se politika definira u tako širokim crtama da je “sve” političko, to također može paradoksalno značiti da ništa nema značajan politički naboj. Ali, u ovom povijesnom trenutku, duboko osobno postaje duboko političko, ako se angažira rigorozno, ponizno i kritički. Ova petodnevna radionica istražit će potencijalne točke sudara između osobnog i političkog. Svaki od sudionika definirat će to pitanje na uzbudljiv i jasan način. Neki će moguće svoje vlastite identitete i iskustva stavljati u prvi plan, drugi svoj rad definirati kao “osoban” na razne načine – kroz kritičku analizu, izravno iskustvo, sučeljavanje na elementarnoj razini. Suštinski, nastojimo izražavati osobno u općoj formi – gdje vlastiti kreativni izraz postaje duboko društvena gesta. Ponekad je pogled prema unutra bijeg od većeg svijeta. Ponekad je pogled unutra izravan težak put u veći svijet.
Erin Wilkerson (r. 1982., Los Angeles) američka je redateljica, spisateljica i vizualna umjetnica posvećena istraživanju fizičkih i kognitivnih granica, metodologijama radikalne skrbi te čuvanju i prikupljanju kontra-arhiva. Kao suosnivačica političkog umjetničkog kolektiva, Creative Agitation, njezini su radovi izlagani na Berlinaleu, Viennaleu i Venecijanskom biennaleu. Glavna je urednica online žurnala, NOW Journal, koji je platforma za hitnu praksu, kao odgovor na svjetske događaje. Njezin rad u novim medijima, filmu i performansima istražuje kolonijalna naselja, ekologiju i postindustrijski krajolik, ovo je proširenje ranog profesionalnog rada u krajobraznoj arhitekturi koji joj je usadio težnju za održivošću i preispitivanjem prakse korištenja zemljišta. Usađena željom za razmjenom znanja, držala je radionice i tečajeve u inozemstvu. Trenutačno je kandidatkinja za doktorat iz prakse i istraživanja na Institutu TransArt i Sveučilištu John Moores u Liverpoolu, stvarajući skup radova koji proširuju definiciju “invazivnih vrsta”.
Međunarodno priznat filmski opus Travisa Wilkersona prelazi granice između dokumentarnog filma i fikcije, izvedbe i aktivizma. U epicentru njegova stvaralaštva stalna je potraga za susretištima estetske elokvencije i političkog angažmana, proizvedena uz apsolutnu skromnost materijalnih sredstava, koliko je to moguće samodostatno. U 2015., Sight & Sound nazvao je Wilkersona “političkom sviješću američke kinematografije”. Njegovi filmovi prikazani su na stotinama dvorana i festivala diljem svijeta, uključujući Sundance, Toronto, Locarno, Rotterdam, Beč, Yamagatu, FID Marseille i Musée du Louvre. NY Times nazvao je njegov najnoviji film “Jeste li se pitali tko je pucao?”, “hitnim, često korozivnim pogledom na američku prošlost i sadašnjost kroz prizmu obitelji, patrijarhata, bijele nadmoći i crnačkog otpora”. Godine 2020. New Yorker ga je nazvao jednim od “šezdeset dva filma koja su oblikovala umjetnost snimanja dokumentarnih filmova”. Njegov esej o linču Wobbly Franka Littlea — “An Injury to One” — Film Comment proglasio je jednim od najboljih avangardnih filmova desetljeća, a LA Times “političko-kinematografskom prekretnicom”. Njegov rad s Erin Wilkerson u Creative Agitation uvršten je na Venecijanski bijenale. Njegovi tekstovi o filmu objavljeni su u časopisima Cineaste, Kino! i Senses of Cinema. Predavao je filmsko snimanje na Sveučilištu Colorado, CalArts, Pomona College, Vassar College i LaSalle College of the Arts u Singapuru. Izvanredni je profesor dokumentarne prakse na Sveučilištu Duke Kunshan.
Kino klub Split financira se sredstvima Zaklade “Kultura nova”, Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva, Grada Splita i Hrvatskog audiovizualnog centra.
Tekst prevela: Katarina Duplančić



