Zatvori članak
Događanja

PROJEKCIJA: MARIO MENTRUP – RETROSPEKTIVA VOL II (2016-2019; with Kerstin Cmelka)

MARIO MENTRUP

NJEMAČKA FILMSKA AVANGARDA I “DER VOGELFÄNGER SINDROME”

Prva dva edukativna projekcijska termina petkom u studenom namijenjena su prezentaciji redateljskih radova  Maria Mentrupa (1965; Emden), agilnog glumca, glumačkog pedagoga-improvizatora, te dosljednog sljedbenika klasične trase njemačke avangarde post-kontekstualizirane (modernizirane) radikalnom kreativnom, te donekle konvencijskom razgradnjom opusa magnuma pivotalnog veterana Hans-Jürgena Syberberga (1935), te fundamentalno utemeljene na vodviljskim sineatskim goteskama iz weimarskog perioda (s Karlom Valentinom kao temeljnim vrijednosnim orijentirom), te periodičnim nacionalno-katarzičnim nadrealnim eskapadama marginalnih (njemački undergound) filmskih autora poput još jednog istaknutog veterana – Herberta Achternbuscha (1938). U raspravi oko idejnih monumenata na kojima se održava njemačka avangardna kinematografska scena pethodno naznačena trasa predstavlja tzv. “neosubjektivističku komornu postkabaretsku liniju razgraničenja” od mainstream produkcije i njenih alternativa/derivata, a paralelno s njom se (neki kritičari su to skloni povezati s oportunije definiranim fenomenima hermetičnije “mlade njemačke kinematografije” i plauzibilnije “nove njemačke kinematografije”) razvija i pravac neoobjektivističke, konkretne (“amerikanizirane”) autorske “ulične” kinematografije čiji su najrelvantniji reprezenti predstavnici tzv. münchenske škole filma: Klaus Lemke, Rudolf Thome i Marran Gosov. Rubnim se pak tumačenjima ova kontroverzna kultur-račva ponekad duhovito rasčlanjuje i na osnovi specifičnog razlikovanja opsega pojanja slavnih “ptičica” rane njemačke eksperimentalne kinematografije i njemog filma: danske komorne kabaretkinje Aste Nielsen (neosubjektivizam) i američke open dancehall legende Louise Brooks (neoobjektivizam). Kino klub Split prezentirao je u ožujku prošle godine tri tipična projekta navedenih redatelja “münchenskog kruga”, a autorski ciklus Herberta Achternbuscha prikazan je u prosincu iste godine. Stoga nam je posebno zadovoljstvo nastaviti uhodanu trasu projiciranja njemačke filmske avangarde ovim kratkim ciklusom redateljskih ostvarenja Maria Mentrupa koji će, u paru sa svojom partnericom, glumicom Kerstin Cmelkom (1974), tim povodom gostovati u prostoru Kino Kluba Split tijekom druge projekcijske večeri, u petak 8. studenoga s početkom u 19:00. Iznimno, zbog neznatnih intervencija u oraru tijekom prva dva projekcijska termina u studenom izostavljamo “Short(s) Petting” pregled recentnije produkcije kratkih eksperimentalnih filmova, te za petak 15. studenoga najavljujemo novu set-listu s radnim nazivom  “Cinematic Modes of Presentation/Scenic vs. Panoramic” (kao i do sada u suradnji s web oriented grupom AGITATE:21C i sukladnim izvorima) na kojoj će se, između ostalih, naći i aktualni radovi Finn Harvora, Matt T. Helmea, te Brigitte Neufeldt.

 

PROJEKCIJSKA VEČER 08.11.2019.

 

19:00

 

Mario Mentrup & Kerstin Cmelka – The Animals (2016)

Germany 2016

Color, digital, 82 Min.

Regie: Mario Mentrup & Kerstin Cmelka

Drehbuch: Kerstin Cmelka

Kamera: Volker Sattel

Schnitt: Matthias Semmler

mit: Mario Mentrup, Marko Dyrlich, Kerstin Cmelka, Hanno Millesi, Marius Böhm, Claudia Basrawi, James Devereaux

Produktionsfirma: Kerstin Cmelka (Frankfurt am Main)

Produzent: Kerstin Cmelka

 

21:00

 

Mario Mentrup & Kerstin Cmelka – Die Angreifbaren (2019)

Ein Berlin – Superhelden – Experimental – Patchwork Family – Martial Arts – Episodenfilm!

(AUT/DE 2019), 115 Min., DF m. engl. UT

Regie/directed by: Kerstin Cmelka & Mario Mentrup

Darsteller /cast: Kerstin Cmelka , Mario Mentrup, Claudia Basrawi, Erdinc Güler, Olympia Spanou, Carsten Ludwig ua.

 

Projekcije petkom u Kino klubu Split edukativnog su karaktera, namijenjene članovima i ostalim zainteresiranima, ulaz je besplatan, svi su dobrodošli.

 

Za Kino klub Split:

Darko Duilo