U petak 12.07. u 20:30 u projekcijskoj sali Kino kluba Split možete prisustvovati posljednjoj projekcijskoj večeri pred zaključivanje ove akademske sezone edukativnih projekcija filmske avangarde. Biti će prikazan film “Rote Ohren fetzen durch Asche” (“Uši koje crvene pepeljaju” ili, prema kompromisnom alternativnom frazeološkom engleskom nazivu “Flaming Ears” tj, “Plamteće uši”; 1992), lezbijska futuristička sf fantazija austrijskog avangardnog redateljskog trojca koji su činili Ursula Puerrer, A. Hans Scheirl i Dietmar Schipek. Novu sezonu edukativnih projekcija filmske avangarde u organizaciji Kino kluba Split najavljujemo za sredinu rujna ove godine… Ugodno ljeto…
FLAMING EARS – AUSTRIJSKA FILMSKA AVANGARDA I KOMPROMISNI CRVENI CYBER PROSTOR
“Model towns, converted cars, futuristic fashions, odd domestic interiors, and comic book style backdrops combine to form an expressionist cartoon aesthetics that juxtaposes odd shadows and angles with saturated and vivid colors.”
(Jack Halberstam, ekspert za pitanja queer kulture i autor studije Female masculinity objavljene 1998.)
Film “Rote Ohren fetzen durch Asche” (“Uši koje crvene pepeljaju” ili, prema kompromisnom alternativnom frazeološkom engleskom nazivu “Flaming Ears” tj, “Plamteće uši”; 1992) ne samo načelnim univerzalističkim poliranjem (o čemu svjedoči i konfuzija oko naziva u 11 godina odgođenoj međunarodnoj distribuciji) već i širim integracionističkim dometom (u kontroverznom zborniku “The Art of Reverse Engineering: open – dissect – rebuild” iz 2014. koji su uredili austrijski politički filozof, filmski producent i jedan od osnivača međunarodne umjetničko-tehnološke grupe “monochrom”, postmodernist Günther Friesinger i, također Austrijanka, profesorica izvedbenih umjetnosti Jana Herwig, navodi se kao jedan od ključnih pimjera produkcijsko-filmskog formiranja tzv. “digitalne avangarde” kao političke formacije). U sklopu ovogodišnjeg međunarodnog filmskog festivala New Horizons (25. Srpnja – 4. Kolovoza 2019) koji se u poljskom gradu Wroclavu održava od 2001. remasteirana verzija ovog avant-spektakla ili lezbijske futurističke sf fantazije kako je film promotivno najavljivan, biti će prikazana u sklopu “Midnight Madness: Cyberpunk” programa zajedno s još nekim kultnim ostvarenjima kao što su: Rubber’s Lover (Shozin Fukui; 1996), 964 Pinocchio (Shozin Fukui; 1991), Bleak Future (B. Scott O’Malley; 1997), Hardware (Richard Stanley; 1990), Morning Patrol (Nikos Nikolaidis; 1987), Videodrome (David Cronenberg; 1983) i World on a Wire (Rainer Werner Fassbinder; 1973). Režisere filma (Ursula Puerrer, A. Hans Scheirl i Dietmar Schipek) predstavit ćemo u produžetku ovog teksta copy/paste informacijama prenešenim s prezentacijske festivalske web stranice:
https://www.nowehoryzonty.pl/film.do?lang=en&typOpisu=1&id=6625&ind=typ%3Dcykl%26idCyklu%3D447:
________________________________________________________________________________________________
Ursula Puerrer
Austrian director, screenwriter, actor and producer Ursula Puerrer was born in 1962 in Vienna and managed to cram all those positions and roles into work on a single film – Flaming Ears (1992).
Filmography
1992 Płonące uszy / Rote Ohren fetzen durch Asche / Flaming Ears (co-dir.)
Hans Scheirl
Hans Scheirl was born Angela Scheirl in 1956 in Salzburg. In 1975–1980, he attended the Academy of Fine Arts Vienna, which is when he began making his first films. By 1988, he had directed over 50 productions all of which deal with gender issues. The best-known include Flaming Ears (1992) and Dandy Dust (1998). Scheirl is also a painter. He has spent nearly 20 years living in London. Since 2006, he has worked as a professor at his Viennese alma mater.
Filmography
1989 The Abbotess and the Flying Bone (short, co-dir.)
1992 Płonące uszy / Rote Ohren fetzen durch Asche / Flaming Ears (co-dir.)
1998 Dandy Dust
Dietmar Schipek
Dietmar Schipek was born in 1959 in Mistelbach, Lower Austria. He codirected The Abbotess and the Flying Bone (1989) and Flaming Ears (1992) with A. Hans Scheirl, transgender director and artist. Schipek is also worked as a soundman on productions such as Tibetan Memories (1995), Nerve (1995), No comment – minimundus AUSTRIA (1996) and Jeder siebte Mensch (2006).
Filmography
1989 The Abbotess and the Flying Bone (co-dir., short)
1992 Płonące uszy / Rote Ohren fetzen durch Asche / Flaming Ears (co-dir.)
_______________________________________________________________________________________________
Grandiozni izvorni scenaristički zahvat ovog po mnogo čemu jedinstvenog filmskog (queer) projekta oslonjen je na distopijske standarde o postapokaliptičnom svijetu kojim tumaraju izobličene nakaze kostimografski dorađene u pravcu post-punk estetskog dojma ranih osamdesetih, odnosno perioda generiranja i kataliziranja tzv. “kultura apokalipse” teoijski temeljito razgrađenih u studijama/zbornicima “Apocalypse Culture I/II” (1987-2000) Adama Parfreya, američkog “medijskog žonglera” i izdavača preminulog u svibnju prošle godine. Sinopsis filma penosimo s web portala Letterboxd:
“FLAMING EARS is a pop sci-fi lesbian fantasy feature set in the year 2700 in the fictive burned-out city of Asche. It follows the tangled lives of three women – Volley, Nun and Spy. Spy is a comic book artist whose printing presses are burned down by Volley, a sexed-up pyromaniac. Seeking revenge, Spy goes to the lesbian club where Volley performs every night. Before she can enter, Spy gets into a fight and is left wounded, lying in the streets. She is found by Nun–an amoral alien in a red plastic suit with a predilection for reptiles, and who also happens to be Volley’s lover. Nun takes her home and subsequently must hide her from Volley. It’s a story of love and revenge, and an anti-romantic plea for love in its many forms.”
(https://letterboxd.com/film/flaming-ears/)
“Imagine the film that J.G. Ballard might have made if he’d been born an Austrian dyke.”
(B. Ruby Rich for San Francisco Weekly)
Snimatelji filma su slabo poznata austrijska glumica Margarete Neumann i istaknuti eksperimentalno-filmski austrijski redatelj Manfred Neuwirth. Uz napomenu kako je ovo posljednja iz niza ovosezonskih edukativnih projekcija filmske avangarde u oganizaciji Kino kluba Split najavljujemo i novo izdanje koje starta od sredine rujna uz neznatne dogradnje programa ali na istovjetnoj temeljnoj trasi prezentiranja globalne eksperimentalne kinematografije u nešto šire shvaćenom kompromisnom kontekstu umjetničkih avangardi i “izolirane” filmske umjetnosti s logičnim medijskim ekspanzijama u pravcu intenzivnijeg integriranja underground i marginalnog filma. O svemu će te na vrijeme biti obaviješteni putem klupskog web-a i facebook stranice. Ugodno ljeto i pazite da vam crvene uši ne pepeljaju… 🙂
Trajanje: 84 minute
Država: Austrija
Jezik: njemački (engleski titlovi)
Tehnika: kolor (S8 blown up to 16mm)
Projekcije petkom u Kino klubu Split edukativnog su karaktera, namijenjene članovima i ostalim zainteresiranima, ulaz je besplatan, svi su dobrodošli.
Za Kino klub Split:
Darko Duilo
…