VLADIMIR KOBRIN – NA PRVOJ LINIJI KINEMATOGRAFIJE I ZNANOSTI
“In his films, Kobrin elaborates a special, metaphoric style that is “a fully achieved work of imaginative filmmaking, in which special effects, pixilation, and reverse or speed-up motion abound, a philosophical avant-garde film, entirely unexpected in terms of its country of origin.”
(Monoskop – https://monoskop.org/Vladimir_Kobrin)
U petak 13.12. u 20:30 u projekcijskoj sali Kino kluba Split možete prisustvovati prvoj projekcijskoj večeri u sklopu kratke dvosegmentne retrospektivne prezentacije eksperimentalnih filmova sovjetskog i ruskog kontroverznog avangardnog sineasta Vladimira Mikhailovicha Kobrina (1942-1999). Kobrin je studij kamere okončao 1968. pri “Državnom institutu za Kinematografiju Gerasimov” u Moskvi (otac mu je bio oficir sovjetske vojske), te se još kao student angažirao pri “Centralnom studiju”, proizvodnoj filmskoj radionici pokrenutoj u okviru navedenog instituta gdje je proizvodio edukativne filmske materijale s težištem na biofizičkim istraživanjima za interpretaciju kojih se medij filma pokazao kao vrlo oportun i poželjan. Polazna didaktička ideja bila mu je konzistentnost filozofskog tretmana svijeta i uloge čovjeka u njemu, slijedom čega se može zaključiti kako je donekle dosljedno slijedio opću marksističku znanstvenu propedeutiku. Nakon dovršene serije od 18 kratkih edukativnih filmskih vinjeta početkom devedesetih godina prošlog stoljeća počeo je raditi za “Ujedinjeni kino i TV cenar za djecu i mlade”, također u Moskvi, te povezivati tradicionalnu filmsku tehnologiju s eksperimentalnim procesiranjem računalne slike. Nakon obaranja sovjetske totalitasne vlasti i uspostavljanja nove ruske republike Kobrin je postao čest gost međunarodnih festivala novog filma i videa, a tijekom 1994-1995 realizirao je u produkciji tada novopokrenute nacionalne TV postaje “Pervij Kanal” monumentalni serijal sastavljen od četrdeset video eseja i naslovljen “Stoljeće kinematografije”, te uz rad na produkciji autorskih eksperimentalnih filmova (sveukupno 35 naslova) prezentirao i mnoštvo multiscreen vido-računalnih projekata pod ugovorom sa “Muzejem velikog patriotskog rata” u Moskvi. Vodio je radionice edukativnog i eksperimentalnog, te dokumentarnog filma i računalne grafike na nizu moskovskih/ ruskih instituta i zanatskih asocijacija. U skladu sa svojim originalnim pristupom filmskom mediju Kobrin je do kraja života ostao ne osobito poželjan, kako u užem ruskom tako i u širem postsovjetskom kulturno-umjetničkom prostoru. Unatoč tome ustrajno je producirao intrigantne radove zahvaljujući silnoj energiji pomoću koje je ujedinio svoje kolege Valeria Vasileva i Mikhaila Kamionskia, kao i mnoge studente u kreativni kinematografski tim nazvan “Kobrin Screen Studio” koji je nekoliko godina nakon pokretanja propao zbog nenadane Kobrinove smrti uzrokovane lošim zdravstvenim stanjem zbog opterećnja na poslu i nezdravog života.
“In this films it is significantly noticeable that Kobrin origins from sci-fi and educational films, which he used to talk about philosophical and religious questions of his interest. These films are full of motives from baroque allegories and are the negative reflection of the consciousness rationalization process, depicting the idiosyncratic ruins of European science.”
(From MIEFF catalouge 2017. – http://en.mieff.com/)
U sada već uhodanom “Short(s) Petting” predprogramu ovog petka s početkom u 19:15 možete pogledati reprezentativni presjek suvremene eksperimentalne queer produkcije, a set-listu na kojoj se nalazi 15 kratkih filmova sastavili smo u suradnji s grčkim guerilla queer redateljem i agilmin prezenterom eksperimentalne kinematografije Giorgosom Efthimiousom za kojega se nadamo kako će tijekom siječnja za kada pipremamo kratki dvosegmentni ciklus njegovih autorskih filmova biti naš gost u Kino klubu Split. Autori filmova su Rachelle Beaudoin, Elizabeth Ross, Todd Verow, Evelin Stermitz, Christos Massalas, Moira Lacowicz, Nguyen Anh Tu Pham, Kevin Vu, Pablo Oliverio, Vladimir Mogilevskiy, Gwendolyn Audrey Foster i Jann Clavadetscher. Quuer “Short(s) Petting” special za petak 13. prigodno je tempiran večer prije završne, šeste subotnje epizode drugog pilot izdanja “Towards a new queer cinema” festivala koji se održava u prostoru “LGBT centra Split”, a ovim putem najavljujemo i još jednu bonus premijernu projekciju (tri filma) kojom ćemo u nedjelju 15.12. u Kino klubu Split zatvoriti festival. S početkom u 20:00 biti će prikazani filmovi Dannya Germansena, Taku Nakanoa i Takatoshia Araia. A za idući petak 20.12. uz drugi dio retrospektive filmova Vladimira Kobrina najavljujemo zaista impresivnu set-listu modernih avangardnih animacija u kreiranju koje nam je nesebično pomogao David King, direktor “North Bellarine Film Festivala” (Australia).
PROGRAM ZA PETAK 13.12.
20:00
VLADIMIR KOBIN – RETROSPEKTIVA VOL I
(01) Homo Paradoxum (1989) 17:21
In 1974, the Soviet government sent encrypted messages to the aliens… Philosophical essay about paradoxicality of humanity as a species, and the ambition of humans to see aliens with their own eyes. Kobrin sent his own message to alien archeologists in a form of this film. (CTW)
(02) Homo Paradoxum II (1990) 16:45
This film explores the paradox of dEvolution and how Homo Insanicus took over the largest country in the world. Film didn’t lost its actuality, because rivalry between Homo Sapiens and Homo Insanicus continues… (CTW)
(03) The Group Portrait as Still-Life (1993) 14:39
The unsettling atmosphere of enclosed space formed the basis of visual reflection on death. A man sooner or later begins to think about death… Film is about the interdependence of the world of the living and the dead, and how the world of the dead have influence on the thoughts and actions of living people. (CTW)
(04) Future Continuous (1994) 16:21
The film is based on the thesis of astrophysicist Nikolai Kozyrev on the materiality of time. The film creates an aesthetic model of the interaction between the present, the past and the future. Film draws a bleak picture of the mankind’s future, in which slender rows of depersonalized bodies march in the landings of the Tower of Babel under command of Imperial eagle. (CTW)
UKUPNO TRAJANJE PROGRAMA: 65:06
19:15
SHORT(S) PETTING
QUEER Friday the 13th
(POWERED BY AGITATE 21:C WEB-ORIENTED GROUP)
(01) Rachelle Beaudoin – Sandwich Generation (USA; 2019) 01:32
(02) Elizabeth Ross – Sin filo – Líneas de la Mano 3 (Mexico; 2019) 02:58
(03) Todd Verow – Mike P (USA; 2019) 05:00
(04) Evelin Stermitz – From the Life of My Old Woman Friend (Austria; 2018) 06:24
(05) Christos Massalas – Flowers and Bottoms (Greece; 2016) 05:45
(06) Moira Lacowicz & Leonardo Zito – Lick Every Drop (Brazil/Argentina; 2018) 06:07
(07) Rachelle Beaudoin – False Equivalencies (USA; 2019) 00:39
(08) Nguyen Anh Tu Pham – Untitled (Vietnam; 2019) 05:26
(09) Kevin Vu – Mata Laya Pata (USA; 2018) 12:45
(10) Pablo Oliverio – Hairy Tales (Argentina; 2018) 05:56
(11) Vladimir Mogilevskiy – Arara Cave (Russia; 2018) 05:42
(12) Gwendolyn Audrey Foster – Kiki’s Film (USA; 2018) 04:17
(13) Elizabeth Ross – Reclaiming the Ground (Mexico; 2018) 03:23
(14) Rachelle Beaudoin – Untitled (USA; 2017) 04:03
(15) Jann Clavadetscher – Impulsive Film (Switzerland/Ireland; 2016) 02:00
UKUPNO TRAJANJE PROGRAMA: 71:57
CO-SELECTOR: GIORGOS EFTHIMIOU (Pugnant Film Series)
Projekcije petkom u Kino klubu Split edukativnog su karaktera, namijenjene članovima i ostalim zainteresiranima, ulaz je besplatan, svi su dobrodošli…
Za Kino klub Split:
Darko Duilo
…