U kvadrat: Dimenzije čulnosti u zvuku i slici – predstavljamo filmove Raphaëla Languillatea i dvojca Jacqueline Heeley & Philippe Faujas
13. 06. 2021
U četvrtak, 17. lipnja s početkom u 20 sati u sklopu diskurzivnog programa U kvadrat u Kino klubu Split prikazuju se filmovi digital love (remix) iz 2020. Raphaëla Languillatea te dva filma Jacqueline Heeley & Philippea Faujasa dead end (2019) i The Long Way Round (2020). Jedanaesto izdanje ovogodišnjeg diskurzivnog programa s podtemom “Dimenzije čulnosti u zvuku i slici” donosi autorska ostvarenja koja na specifičan način, kroz istraživanje i eksperiment, oblikuju zvuk i sliku kako bi proizveli unikatne prizore, stanja i atmosferu.
Program je javan i ulaz slobodan ali je zbog ograničenog broja posjetitelja potrebna prijava putem online obrasca.
digital love (remix) ambijentalni je remiks Daft Punkove Digital Love numere za koji autor koristi fragmente erotske pjesme Williama Shakespearea Venera i Adonis. Napisan i snimljen tijekom pandemije Covid-19 fokusira se na odnos između spola i para, intimnosti i distanciranja, kao i želje i smrti. Dio je serije od pet kolaborativnih audiovizualnih kratkometražnih komada koje je kolektiv lovemusic naručio za svoj projekt “Premijere na privatnim mjestima”.
Iz svog bogatog opusa Jaqueline i Philippe odabrali su dva filma koje ćemo predstaviti splitskoj publici: dead end (2019) koji je inspiriran osjećajem beznađa da se stvari mogu promijeniti s obzirom na okolnosti u kojima egzistiraju, dok The Long Way Round (2020) istražuje neopipljivost onkraja kroz preplitanje sinkronog istraživanja u zvuku i slici.
Jacqueline Heeley, irska samouka fotografkinja i spisateljica i Philippe Faujas, francuski tonski snimatelj i audio umjetnik, počeli su zajedno snimati filmove 2008. godine dok je Jacqueline živjela u Barceloni. Od tada, i nakon preseljenja u Irsku 2013. godine, snimili su 13 filmova koji su prikazani na festivalima i galerijama u Irskoj i inozemstvu.
Filmovi Jacqueline Heeley uglavnom su crno-bijeli i obično nastaju uz obalu i ruralnom okruženju u blizini mjesta gdje žive. Teme kojima se bave su memorija, neizvjesnost, pejzaž/mjesto i gubitak, a inspirirane su promatranjem okoline ili prisjećanjem i nadograđivanjem iskustava iz vlastitog života.
Početna ideja ili polazište ponekad proizlazi iz slike koja je već snimljena, prisjećanja ili atmosfere određenog okruženja. Ideja se zatim razvija u osnovnu priču koja služi kao nit vodilja autorima dok spajaju sve ostale fragmente: snimateljske, montažne, intervencije u slici i konstruiranju zvuka – ali ne nužno u ovom određenom slijedu, jer svaki film nameće svoj ritam i poredak svojih specifičnih potreba.
Iako njihova suradnja počiva na jasno definiranim ulogama u procesu izrade filma, niti jedna strana nije ograničena tom definicijom. Dok Jacqueline piše i snima, Philippe snima i konstruira zvučni zapis i sve što rade u svakom je trenutku otvoreno za međusobnu komunikaciju i raspravu, a doprinos druge osobe uvijek se pažljivo sluša. Tijekom faze uređivanja svojih projekata rade zajedno što se obično pretvara u proces u kojem jedan od njih mora uvjeriti drugog u značaj svog izbora ili odluke.
Budući da posjeduju potrebnu opremu za svoju vrstu filmskog stvaralaštva, njihovi filmovi nemaju proračun i neovisni su o bilo kojoj instituciji ili formalnoj strukturi, te mogu slobodno slijediti i vjerovati vlastitoj intuiciji. Svoje filmove prikazuju u galerijama, kino klubovima i na besplatnim festivalima.
Programom U kvadrat usporedno se prikazuju filmovi članova kluba iz povijesti, eksperimentalnog filma, recentne klupske produkcije te autora(ica) koji djeluju u sličnim produkcijskim uvjetima diljem svijeta. Zainteresirani posjetitelji mogu se informirati o programima i radu Kino kluba Split. Program će voditi Sunčica Fradelić.
Rad Kino kluba Split podržavaju Hrvatski audiovizualni centar, Društvo hrvatskih filmskih redatelja, Grad Split i Zaklada Kultura nova.


