29. 03. 2021
Rani radovi Hane Jušić, Rubena Östlunda i Pilar Palomero
Ovoga četvrtka, 01. travnja s početkom u 20.30 sati, u sklopu diskurzivnog programa U kvadrat u Kino klubu Split prikazuju se filmovi Zimica (2011) Hane Jušić, Incident by a Bank (2009) Rubena Östlunda i Chan Chan (2011) Pilar Palomero. U fokusu programa su rani radovi trenutno aktualnih redateljica i redatelja specifičnih autorskih senzibiliteta a čija su (debitantska) dugometražna ostvarenja nedavno ostvarila istaknut uspjeh. Rane radove Hane Jušić i Pilar Palomero već smo imali prilike pogledati u Kino klubu na autorskim večerima održanim u 2012. i 2016. godini uz prisustvo redateljica. Svrha programa je upoznavanje mladih autora(ica) s kreativnim počecima svojih etabliranih, ali generacijski još uvijek bliskih kolega(ica).
Program je javan i ulaz slobodan ali je zbog ograničenog broja posjetitelja za projekciju filma potrebna prijava putem online obrasca.
Zimica prikazuje izgubljenu intimnost između muškarca i žene uz dojmljivu atmosferu i fotografiju iza koje stoji talentirana snimateljica Jana Plećaš. Filmom Incident by a Bank Ruben Östlund u jednom kadru rekonstruira neuspješnu pljačku banke koja se dogodila u Stockholmu 2006. godine. Chan Chan dirljiv je film o rastanku para čiji je život obilježila uspješna plesačka karijera.
Hana Jušić istaknuta je hrvatska redateljica. Završila je studij Engleskog jezika i književnosti i Komparativne književnosti na zagrebačkom Filozofskom fakultetu, nakon čega je upisala Doktorski studij književnosti, izvedbenih umjetnosti, filma i kulture na istom fakultetu. Na Akademiji dramske umjetnosti upisala je smjer Filmska i televizijska režija, a 2010. magisterij na istom smjeru. Nakon nekoliko uspješnih kratkih filmova (Terarij, Da je kuća dobra i vuk bi je imao, Zimica) režira svoj prvi dugometražni film Ne gledaj mi u pijat. Film je prikazivan u mnogim hrvatskim gradovima, ali i u Varšavi, Rejkjaviku, Vancouveru, Tokiju i Veneciji. U Veneciji se film okrunio prestižnom nagradom FEDEORA za najbolji europski film. U Varšavi je zaslužio posebno priznanje, a u Tokiju je nagrađen za najbolju režiju.
Ruben Östlund švedski je redatelj s otoka Styrsöu. 2001. završava studiji filma u Göteborgu. Zajedno s producentom Erikom Hammendorffom suosnivač je producentske tvrtke Platform Produktion kroz koju realizira svoje filmove. Do sada je režirao pet dugometražnih filmova od kojih se najviše ističe zadnji The Square za kojeg osvaja Zlatnu palmu na Cannes film festivalu. Trenutno radi na svojem šestom dugometražnom filmu Triangle of Sadness.
Pilar Palomero španjolska je redateljica i snimateljica. Završila je BA program španjolske literature i književnosti na Univerzitetu Zaragoza i MA program na Comunidad de Madrid Film School (Ecam) te studirala na doktorskom film.factory programu pod mentorstvom Bele Tarra. Radila je kao freelance umjetnica za glazbene spotove i reklame, nakon čega počinje pisati scenarije za TV i filmove. Paralelno je predavala scenarij na San Jorge Univerzitetu. Napisala je scenarije i režirala nekoliko kratkih i srednjemetražnih filmova: Smiles (2005), Balcony Boy (2008), CHAN CHAN (2011), Noć (2014), Zimsko sunce (2016), Horta (2017), Agenda 1958 (2019) i dugometražni Las Ninas (2020). Trenutno radi na razvoju scenarija za drugi dugometražni film Chaco. Dobitnica je brojnih nagrada i priznanja, a 2018. godine Variety ju je uvrstio među deset najperspektivnijih španjolskih redatelja. 2020. završila je svoj prvi dugometražni film Las ninas (Školarke) koji trenutno skuplja nagrade na prestižnim festivalima po Španjolskoj i svijetu. U Kino klubu Split održava radionicu Od skripta do kamere.
Programom U kvadrat usporedno se prikazuju filmovi članova kluba iz povijesti, eksperimentalnog filma, recentne klupske produkcije te suvremenih autora koji djeluju u sličnim produkcijskim uvjetima diljem svijeta. Zainteresirani posjetitelji mogu se informirati o programima i radu Kino kluba Split. Moderator je Matija Krstičević.
—
Rad Kino kluba Split podržavaju Hrvatski audiovizualni centar, Društvo hrvatskih filmskih redatelja, Grad Split i Zaklada Kultura nova.