U petak 07.06. u 20:30 u projekcijskoj sali Kino kluba Split možete prisustvovati prvoj projekcijskoj večeri u sklopu kratkog dvotjednog autorskog ciklusa američko-iračkog transgresivnog eksperimentalnog redatelja Usamae Alshaibia. Biti će prikazani njegovi kratki filmovi iz perioda 2003-2008 objedinjeni na komercijalnom DVD izdanju pod nazivom Solar Anus Cinema. Među njima je i jedan srednji metar, film The Amateurs realiziran 2003.
USAMA ALSHAIBI – SINEATSKA TRANSPOZICIJA RADIKALNIH PRAKSI
“When I was born there were dead bodies hanging off nooses in the streets of downtown Baghdad.”
(Usama Alshaibi)
Usama Alshaibi (1969) jedan je od središnjih i donekle izoliranih predstavnika druge (globalne) generacije tzv. transgresijskih redatelja. Kinematografija transgresije oslanja se na kreativno postizanje prekršaja u odnosu na labave sineatske postulate, kako u konceptualnom, tako i u tehničkom, socijalno adaptivnom ili bilo kojem drugom smislu. Prezentaciju odabranih radova Nicka Zedda i Richarda Kerna, kao glavnih eksponenata prve generacije transgresijskih redatelja (newyorkška core grupa), održali smo u Kino klubu Split u ožujku 2012., a Cinema Abattoir autore koje je, što je naknadno postalo i jedan od glavnih argumenata za formiranje rasprava o drugoj generaciji, okupio kanađanin Pierre-Luc Vaillancourt (čiju retrospektivu najavljujemo za slijedeću sezonu) predstavili smo početkom aktualnih edukativnih projekcijskih sesija u rujnu prošle godine. Radikalni perfomance video “Convulsion Expulsion” Usamae Alshaibia prikazan je tom prilikom u sklopu programskog segmenta izvornog naziva “incarnation”. Isti uradak dio je i desetodijelne autorske DVD kompilacije Solar Anus Cinema (2001-2008) koju (digitalna kopija) prikazujemo u sklopu ovog dvotjednog ciklusa iračko-američkog provokatora koji se, između ostaloga i zahvaljujući pravovremenoj analitičkoj filmskoj “obradi” Jacka Sargeanta u studijama “Deathtripping: the Extreme Underground” (2007) i “Flesh and Excess: On Underground Film” (2016) široj publici nametnuo i temeljem dogradnje akademskih konvencija o eksperimentalnoj kinematografiji. Usama je ođen u Bagdadu, a fomativno razdoblje je proveo izmještajući se iz SAD-a prema srednjem istoku.
“As I got older, into my 20’s, I thought I would like to go back to school and do something with myself. I felt like I was so lost for most of that time. By my mid 20’s, I did go to film school and that’s where I found my voice. I think I found something in that that I didn’t have when I was drawing and painting.”
(Usama Alshaibi)
Prvi službeno zavedeni (katki eksperimentalni) film Usamae Alshaibia “Slaughtered Pigtails” (2001) amaterska je impovizacija dovitljivo utemeljena na parafraziranju krvničkih home made uradaka kakvima ponekad obiluje privatna iračka neprofesijska sineastika. Dio filmske publike na širem perzijskom prostoru takve je materijale sklon povezivati sa svojevrsnom autohtonom underground poetikom. Nakon petogodišnje aktivne razgradnje početno zadanog koncepta, i sa još nekoliko autoriziranih filmova (od čega jedan dugometražni i jedan srednji metatr) nastalih na naznačenom tragu, Usama je došao u priliku da radikalni filmski eksperiment efikasno podredi produkcijskom te je 2006. smontirao intimno kodirani dokumentarni film “Nice Bombs” utemeljen na njegovom boravku (kao američkog državljanina) na iračkom teritoriju nakon bombardiranja provedenih u sklopu tv. invazije na Irak 2003. Film je prikazivan u redovnim terminima u kinima u Chicagu i New Yorku, a emitirala ga je i TV postaja Sundance Channel. Nakon pet godina relativne autorske hibernacije i dogradnje opusa s još nekoliko kratkih eksperimentalnih filmova, Usama je 2011. predstavio svoj dugometražni avangardni igrano-filmski projekt Profane (2011), erotsku grotesku sa specifičnom podukcijskom pozadinom utemeljenoj na osobnoj potrebi za izmirenjem poimanja koncepta underground kinematografije u uvjetima diferencijalno suprotnih kontekstualiziranja u okvirima američke i iračke (globalne) filmske proizvodnje. Film Profane prikaujemo u sklopu ovog kratkog autorskog ciklusa.
“There’s been this loss of understanding the true American spirit, who we are. To be cheesy for a second, the Statue of Liberty represents something. America is like the last hope for a lot of us.”
(Usama Alshaibi u interviewu za nezavisni denverski web portal Westworld)
https://www.westword.com/arts/art-reviews-of-denver-exhibits-to-see-8827410
Nakon simboličnog filmskog iskupljenja perioda transgresijskog radikalizma s obiteljskim dokumentarno biografskim pojektom American Arab (2013) Usama je realizirao autorski segment ambicioznog programatskog omnibusa Filmmakers Unite (FU) (2018), te nastavio s disperziranim aktivnostima koje bi trebale kulminirati finalizacijom njegovog animiranog mainstream projekta pod radnim nazivom Boy From War.
“He didn’t join the military or die fighting for the United States in its war that destroyed his home country of Iraq. He was an average student. He experimented with sex and LSD. He found himself in the punk-rock scene of the ’80s. He drew inspiration from the Beats. Kids teased him because of his name and ridiculed him as a foreigner; when he visited his family in Iraq, he was viewed as an outsider American — a misfit. Negotiating sexual liberation, drugs, punk and Islam hasn’t been exactly easy for him, or something he’s been inclined to talk about in the context of his Arab-American identity.”
(Kyle Harris, urednik kulturne rubrike Westworlda)
PETAK 07.06. u 20:30
Usama Alshaibi – Solar Anus Cinema Shorts (2003-2008)
“Kristie’s new distribution company (Holy Mountain Video) is putting out a project I started six years ago. Finally it’s all together under the title of ‘Solar Anus Cinema.’ Six of the films were shot on film and consist of a single female character in some form of sexual anxiety. The three video pieces are similar in vein but aesthetically different. And finally the longest piece, ‘The Amateurs’, is probably my most famously perverse piece I have ever created.”
(Usama Alshaibi)
http://usamaalshaibi.blogspot.com/
Ova kolekcija deset eksperimentalnih kratkih filmova integrira slijedeće radove:
TRAUMATA 02:01
ORGAN MOLLY 07:06
SLAUGHTERED PIGTAILS 02:36
SELF-CONTAINED 02:16
CONVULSION EXPULSION 06:02
RUNAWAY 02:10
GASH 02:10
PATIENT 02:06
SPOILED 05:49
THE AMATEURS 49:10
Zvučnu pozadinu filmova su komponirali Custom Car Commandos, Andy Ortmann, Camilla Ha, Strepsata, i Winker’s Army.
Ukupno trajanje programa: 82 minute
Država: SAD
Jezik: engleski
Tehnika: crno-bijelo/kolor
Projekcije petkom u Kino klubu Split edukativnog su karaktera, namijenjene članovima i ostalim zainteresiranima, ulaz je besplatan, svi su dobrodošli.
Za Kino klub Split:
Darko Duilo
…