OSNOVNE RADIONICE: javna predavanja i radionica kamere
24. 1. 2024
U veljači, dvama javnim predavanjima, započinje program Osnovnih radionica. Nakon predavanja slijedi radionica kamere.
–
Javna predavanja će se održati 20. i 22. veljače 2024. u prostorijama Kino kluba Split u Domu mladih (Ulica slobode 28). Održat će ih dugogodišnja predavačica Kino kluba Split, Dora Baras.
Prvo predavanje naziva Filmska početnica započinje projekcijom dvaju kratkih hrvatskih filmova, uz vođeno gledanje. Što gledamo ili kako gledamo? Gledati ili misliti film? Kao i u svim slučajevima vizualne umjetnosti, vidimo onoliko – koliko znamo. Detektiramo sve mogućnosti kojima se tvori značenje na filmu: narativna, ali i strukturna i stilska razina.
Drugog dana predavanja tema je Što je sve film. Od mainstream do art filma, od filmskih klasika do kultnih filmova, od avangardnih do eksperimentalnih filmova, od prvih filmova uopće do metadokumentaraca, od proširenog filma do transmedije. Predavanje rasvjetljava sve pojmove, filmske rodove, žanrove, stilske epohe, metode i struje.
–
Otvorene su prijave na radionicu kamere koja će se održati od 23. do 25. veljače 2024. za sve koji žele steći nova ili usavršiti postojeća znanja. Radionica će se održati u prostorijama Kino kluba Split na Domu mladih (Ulica slobode 28) i na terenu.
Na radionicu se možete prijaviti putem prijavnog obrasca do 12. veljače 2024. Raspored radionice dogovorit će se naknadno s odabranim polaznicima.
Radionicu kamere vodit će iskusni predavač, snimatelj i redatelj Boris Poljak.
Namijenjena je svima koji žele naučiti snimati i upravljati kamerom. Radionica prolazi kroz osnovne tehničke karakteristike kamere i osnove snimanja, analogni i digitalni zapis, formate, problematiku rasvjete na filmu, pri čemu se polaznike upoznaje s rasvjetnim tijelima i dodatnom opremom. Koristeći opremu Kino kluba, polaznici naučeno primjenjuju snimanjem na terenu.
–
Dora Baras magistrirala je komparativnu književnost i povijest umjetnosti na FFZG, pri kojem završava i dvije godine Poslijediplomskog doktorskog studija književnosti, kulture, izvedbenih umjetnosti i filma. Praktično se usmjerava u područje filma koordiniranjem projekta Filmske mutacije: festival nevidljivog filma, ZG, 2007. Kao umjetnička direktorica i selektorica filmskog programa vodi Human Rights Film Festival, ZG, 2008., te Subversive Film Festival, ZG, 2008.-2011., kojeg je i suosnovala 2008.g. Autorica i urednica niza filmsko-festivalskih publikacija. Paralelno s kustoskim radom bavi se i edukacijom, najprije pri Odsjeku za animirani film i nove medije na ALU, ZG, a potom, od 2010.-2021.g., u zvanju predavačice u području humanističkih znanosti, na Odsjeku za film i video pri UMAS-u izvodi kolegije ‘Uvod u povijest filma’ ,’Mediji i društvo’ ,’Analiza filma i medijske umjetnosti I & II’. Članica KKS-a te suradnica na projektu Škole medijske kulture, pri kojoj izvodi module ’Povijesti i analize filma’. 2021. završila je International Baccalaureate (IB) ‘MYP ARTS’, međunarodni program za edukatoricu u području filma i vizualnih umjetnosti. Predsjednica stručnog ocjenjivačkog žirija i suradnica u pedagoškim radionicama Međunarodnog festivala arheološkog filma (MFAS), u organizaciji Muzeja HAS, ST. Od 2016. scenaristički se usavršava kroz jednogodišnju Scenarističku školu i druge specijalizirane programe platforme ‘Palunko’ (HFS) te je dobitnica HAVC-ove potpore za razvoj scenarija dugometražnog igranog filma u 2022. Pored navedenog, trenutno radi na kratkom dokumentarnom i kratkom igranom filmu, kao scenaristica i redateljica.
Boris Poljak rođen je 1959. godine u Splitu, gdje je završio gimnaziju i studirao pravo. U Kino klubu Split od 1978. sudjeluje u realizaciji desetak neprofesionalni filmova kao snimatelj ili autor. Od 1988. profesionalno se bavi filmom. Kao direktor fotografije snima preko pedeset kratkometražnih (dokumentarnih i eksperimentalnih) filmova te tri dugometražna igrana filma i nekoliko dugometražnih dokumentarnih filmova. U svojstvu redatelja snima sedam filmova od kojih su tri u koautorstvu s Damirom Čučićem. Dugogodišnji je član Kino kluba Split i Hrvatskog filmskog saveza. Voditelj je brojnih snimateljskih radionica (Medijska škola „Ante Peterlić“, Kino klub Split itd.) Nagrađen je brojnim nagradama na domaćim i međunarodnim festivalima, od kojih su najznačajnije nagrade u Nyonu i Karlovym Varyma i Oberhausenu. Živi i radi u Splitu.
–
Za članove kluba radionica je besplatna, dok za sve ostale kotizacija po radionici iznosi 20 eura.* Polaznici koji prođu tri radionice stječu pravo na učlanjenje.
Više informacija: program@kinoklubsplit.hr
Više o programu Osnovnih radionica možete pročitati u objavi. Paralelno s programom Osnovnih radionica organizira se Škola nove filmske prakse. Više možete pročitati u objavi.
–
Rad Kino kluba podržavaju Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva, Zaklada Kultura nova, Grad Split, Društvo hrvatskih filmskih redatelja i Hrvatski audiovizualni centar.