Projekcija filma Nuklearna obitelj Travisa i Erin Wilkerson
29.01.2023
U petak, 03. veljače u Kino klubu Split s početkom u 20 sati prikazat će se film Nuklearna obitelj (Nuclear Family, 2022) Travisa i Erin Wilkerson u prisustvu redatelja. Nastao je u produkciji političko-umjetničkog kolektiva Kreativna agitacija (Creative Agitation).
Film je premijerno prikazan 2022. na Berlinaleu i nastavlja uspješnu festivalsku distribuciju. Projekcija u klubu bit će hrvatska premijera koja je istovremeno upoznavanje s autorima i uvertira u radionicu Kino-I: politiziranje osobnog + personaliziranje političkog za koju su prijave u tijeku.
Američka obitelj kreće na apokaliptično putovanje zapadom SAD-a. Ljetni odmor kampiranja, mini golfa, plivanja i bejzbola odvija se na prostorima u čijoj su povijesti istrebljenje, genocid i rat.
Zauzmite zemlju puškom. Pretvorite zemlju u pušku. Uperite pušku svima u glavu.
Erin Wilkerson (r. 1982., Los Angeles) američka je redateljica, spisateljica i vizualna umjetnica posvećena istraživanju fizičkih i kognitivnih granica, metodologijama radikalne skrbi te čuvanju i prikupljanju kontra-arhiva. Kao suosnivačica političkog umjetničkog kolektiva, Creative Agitation, njezini su radovi izlagani na Berlinaleu, Viennaleu i Venecijanskom biennaleu. Glavna je urednica online žurnala, NOW Journal, koji je platforma za hitnu praksu, kao odgovor na svjetske događaje. Njezin rad u novim medijima, filmu i performansima istražuje kolonijalna naselja, ekologiju i postindustrijski krajolik, ovo je proširenje ranog profesionalnog rada u krajobraznoj arhitekturi koji joj je usadio težnju za održivošću i preispitivanjem prakse korištenja zemljišta. Usađena željom za razmjenom znanja, držala je radionice i tečajeve u inozemstvu. Trenutačno je kandidatkinja za doktorat iz prakse i istraživanja na Institutu TransArt i Sveučilištu John Moores u Liverpoolu, stvarajući skup radova koji proširuju definiciju “invazivnih vrsta”.
Međunarodno priznat filmski opus Travisa Wilkersona prelazi granice između dokumentarnog filma i fikcije, izvedbe i aktivizma. U epicentru njegova stvaralaštva stalna je potraga za susretištima estetske elokvencije i političkog angažmana, proizvedena uz apsolutnu skromnost materijalnih sredstava, koliko je to moguće samodostatno. U 2015., Sight & Sound nazvao je Wilkersona “političkom sviješću američke kinematografije”. Njegovi filmovi prikazani su na stotinama dvorana i festivala diljem svijeta, uključujući Sundance, Toronto, Locarno, Rotterdam, Beč, Yamagatu, FID Marseille i Musée du Louvre. NY Times nazvao je njegov najnoviji film “Jeste li se pitali tko je pucao?”, “hitnim, često korozivnim pogledom na američku prošlost i sadašnjost kroz prizmu obitelji, patrijarhata, bijele nadmoći i crnačkog otpora”. Godine 2020. New Yorker ga je nazvao jednim od “šezdeset dva filma koja su oblikovala umjetnost snimanja dokumentarnih filmova”. Njegov esej o linču Wobbly Franka Littlea — “An Injury to One” — Film Comment proglasio je jednim od najboljih avangardnih filmova desetljeća, a LA Times “političko-kinematografskom prekretnicom”.